Condiții Generale de Vânzare
CONDIȚII GENERALE DE VÂNZARE ALE WEBSITE-ULUI www.lancome.ro
URL Website: www.lancome.ro
Contact: E-mail: [email protected];
Serviciul Relații Clienți: număr de telefon: +4021 200 52 53
Reprezentant legal: Vanya PANAYOTOVA
Editor: L’Orèal România S.R.L., cu sediul social în Calea Floreasca, nr. 169A, corp A, et. 6, sector 1, București, România, înregistrată în cadrul Registrul Comerțului cu număr de înregistrare: J40/6064/1997, CUI: 9638038, acționând în numele mărcii Lancôme (în continuare denumit „Editor" sau „Noi”).
Găzduit de: L’Orèal SA - ETABLISSEMENT, o companie din cadrul L’Orèal Group, cu sediul social la adera Rue Martre 41. în PARIS - Clichy, înregistrată în cadrul Registrul Comerțului cu număr de înregistrare: FR10632012100;
Bun venit pe www.lancome.ro !
Vă rugăm să citiți cu atenție aceste Condiții Generale de Vânzare (“CGV”), precum și Termenii de Utilizare ai Website-ului accesibili aici și Politica de Confidențialitate (accesibilă aici) care reglementează activitatea de navigare pe website-ul www.lancome.ro (denumit în continuare “Website”) și relația noastră cu Dumneavoastră, dacă veți comanda orice produse și/sau servicii conexe prin intermediul Website-ului (“Produsele”).
Așa cum se utilizează în aceste CGV, “Dumneavoastră" sau “Cumpărător" înseamnă persoana care navighează pe Website și/sau comandă orice produse prin intermediul Website-ului; "Noi", "Vânzător" sau „Lancôme” înseamnă compania identificată în preambulul de mai sus; Cumpărătorul și Vânzătorul sunt denumite în continuare în mod colectiv “Părți" și, în mod individual, “Parte".
Orice comandă a unui Produs oferită prin intermediul Website-ului vă solicită să confirmați și să fiți de acord în mod expres cu aceste CGV prin bifarea casetei corespunzătoare în timpul procesului de comandă. În lipsa acceptării de către dumneavoastră a acestor CGV, Vânzătorul se va afla în imposibilitatea de a onora comanda dumneavoastră.
Aceste CGV se aplică numai vânzării Produselor prin intermediul Website-ului, cu excluderea oricărei și tuturor celorlalte tipuri de vânzare, fie că se aplică vânzării prin intermediul punctelor de vânzare sau altor canale de distribuție sau de marketing.
În conformitate cu legile și reglementările aplicabile, se specifică faptul că prin confirmarea unei comenzi în conformitate cu aceste CGV se califică drept un contract încheiat la distanță între Părți și dovadă validă între Părți pentru întreaga comandă și toate sumele datorate și de plătit conform unei astfel de comenzi.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica în orice moment CGV. Cu toate acestea, CGV aplicabile unei Comenzi sunt cele acceptate de Cumpărător în momentul plasării Comenzii sale.
- TERMENI DE ACHIZIȚIONARE
- PRODUSE – PREȚURI
- TERMENII ȘI CONDIȚIILE EVALUĂRILOR ȘI APRECIERILOR CONSUMATORILOR (OPINIA CLIENȚILOR – RATINGS & REVIEWS)
- EFECTUAREA UNEI COMENZI
- PLATA
- LIVRARE ȘI PRIMIRE
- GARANȚII LEGALE
- DREPTUL DE RETRAGERE AL CONSUMATORULUI
- MEDIERE
- DATE PERSONALE
- DIVERSE DISPOZIȚII
1. Termeni de achiziționare
Toate Produsele oferite prin intermediul Website-ului sunt destinate exclusiv persoanelor care: (i) au peste 18 ani și (ii) se bucură de capacitatea juridică deplină de a plasa comenzi prin intermediul Website-ului. Prin urmare, ne rezervăm dreptul de a solicita din când în când să furnizați un document de identificare care să ateste vârsta dumneavoastră. Ne rezervăm dreptul de a nu răspunde la o comandă și/sau de a exclude din baza noastră de date orice Cumpărător care nu reușește să satisfacă această solicitare sau să îndeplinească cerințele din această secțiune.
2. Produse și prețuri
- Produse
Produsele respectă legislația în vigoare în România. Informațiile solicitate de legislația aplicabilă în România a se regăsi în limba română cu privire la Produs se vor regăsi în interiorul coletului traduse in limba română. Produsele oferite spre vânzare prin intermediul Website-ului vor fi cele afișate pe Website la data la care Cumpărătorul navighează pe Website și sunt destinate utilizării Dumneavoastră personale, în calitatea Dumneavoastră de consumator, fără nicio legătură directă cu activitatea Dumneavoastră comercială, industrială sau de producție, artizanală sau liberală. În acest sens, se specifică că suma oricărei comenzi nu poate depăși 2000 de euro (in echivalent lei la data achiziției, calculat de Lancôme), cu mențiunea că puteți comanda maximum 5 produse din același Produs.
Cumpărătorul este informat că toate fotografiile și limba utilizată pentru a ilustra Produsele se pot modifica în timp.
Imaginile produselor de pe Website au doar scop ilustrativ. Deși se depun toate eforturile pentru a se asigura că imaginea produselor Lancome prezente pe www.lancome.ro reprezintă o reprezentare exactă a produselor originale, pot apărea variații, în special din cauza limitărilor tehnice de reproducere a culorii folosind tehnologia informației. De asemenea, informațiile existente pe Website pentru descrierea Produselor (prezentări multimedia, imagini statice sau dinamice) nu reprezintă o obligație contractuală din partea noastră, ci sunt utilizate numai în scopuri de prezentare.
- Comanda
Orice Comandă presupune acceptarea CGV, a Termenilor de Utilizare a Website-ului si a prevederilor Politicii de Confidențialitate, fără a aduce atingere eventualelor condiții contractuale particulare convenite de Părți, dacă există.
Din momentul în care Cumpărătorul confirmă comanda apăsând pe butonul „Finalizează comanda Plasează acum comanda” (denumită în continuare „Comanda”), se consideră că acesta a acceptat conținutul și condițiile Comenzii respective, CGV, precum și faptul că respectiva Comandă implică o obligație de plată din partea sa, prețurile, volumele, caracteristicile, cantitățile și termenul de livrare a produselor comercializate si comandate de Cumpărător.
După validarea acestui pas (finalizarea comenzii), Cumpărătorul nu va mai putea anula Comanda sa. Vânzarea va fi definitivă (sub rezerva exercitării de către Cumpărător a dreptului său de retragere în conditiile prevăzute în prezentele CGV). Comanda va fi confirmată Cumpărătorului printr-un e-mail la finalizarea comenzii.
În acest moment, Vânzătorul va fi îndreptățit să încaseze prețul aferent Comenzii. Vânzătorul recomandă Cumpărătorului să păstreze mesajele electronice primite în legătură cu Comanda, pe suport de hartie sau informatic. Mesajele electronice vor fi transmise la adresa de mesagerie electronica (e-mail) indicată de Cumpărător în momentul înregistrării sau identificării sale, anterior plasării Comenzii.
În situația în care se constată eventuale erori de sistem intervenite în cadrul procesării ori plasării comenzii ori neîndeplinirea unei/unor condiții legale ori din prezentele CGV, Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu confirma Comanda, informând Cumpărătorul despre acest aspect. Cumpărătorul va avea posibilitatea de a plasa o nouă comandă.
Vânzătorul va fi îndreptățit să încaseze prețul total aferent Comenzii:
- plata prin intermediul unui card de debit sau de credit (Visa, MasterCard, Maestro). Procesatorul de plăți cu cardul al lancome.ro este Adyen.
- plata cu numerar la livrare (efectuate în sistem ramburs), în momentul în care curierul vă livrează comanda, Vânzătorul având dreptul de a refuza remiterea coletului în situația în care Cumpărătorul nu achită prețul produselor comandate.
Cumpărătorul garantează Vânzătorul că dispune de autorizațiile necesare pentru utilizarea instrumentului de plată ales pentru Comanda sa.
În caz de eroare la menționarea adresei de mesagerie electronică (e-mail) sau de nerecepționare a mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii, Vânzătorul nu va putea fi tras la răspundere. În acest caz, vânzarea va fi considerată definitivă, cu excepția cazurilor de anulare a Comenzii de către Vânzător, în special pentru indisponibilitatea produselor în condițiile arătate mai sus. Cu toate acestea, Cumpărătorul va putea să-și exercite dreptul de retragere, în condițiile prevăzute în prezentele CGV.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a suspenda sau anula executarea oricărei Comenzi și/sau livrări, indiferent de natura sau etapa executării sale, în caz de neplată sau plată parțială a oricăror sume datorate de Cumpărător, în caz de incident de plată sau de fraudă ori tentativă de fraudă în legatură cu utilizarea Website-ului, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
- Disponibilitatea sau Indisponibilitatea Produsului
Dacă un Produs nu este disponibil, veți fi informat(ă) cu privire la o asemenea indisponibilitate:
• pe pagina fiecărui Produs va fi menționată disponibilitatea sau indisponibilitatea Produsului prin afișarea etichetelor ,,În Stoc” sau ,,Stoc Epuizat”, după caz.
• în cazul în care un Produs este indisponibil, aveți posibilitatea de a solicita notificarea pe mail pentru a fi anunțat când Produsul revine în stoc, prin accesarea butonului NOTIFICĂ-MĂ din pagina de produs.
• dacă din motive obiective nu v-am putut informa despre indisponibilitatea Produsului în timpul procesului de comandă, vă vom informa în mod corespunzător după confirmarea comenzii și înainte de livrare, prin e-mail sau la telefon.
În cazul în care comanda a fost confirmată anterior de către Cumpărător, acesta va fi informat cu privire la opțiunea sa (i) de a primi livrarea doar a unei părți a comenzii sale fără Produsul (Produsele) care ar fi indisponibile la data comenzii; sau (ii) de a anula întreaga sa comandă.
Cumpărătorul va confirma la telefon sau pe e-mail, în decurs de 48 de ore de lucru (cu excepția zilelor libere sau a sărbătorilor legale) după primirea e-mailului cu informații de la Vânzător, conform procedurii propuse de Vânzător, confirmând că optează pentru:
• anularea întregii comenzi;
• livrarea unei părți din comandă, în condițiile specifice de livrare pe care Vânzătorul le-ar fi indicat.
După acea perioadă de 48 de ore, în absența oricărei cereri trimise de Cumpărător către Vânzător conform procedurii specificate de Vânzător, comanda parțială va fi transmisă Cumpărătorului în baza ratei de livrare standard indicate în tabelul de mai jos la secțiunea “Prețuri”. Prețul comenzii Cumpărătorului va fi apoi perceput pentru comanda parțială livrată, fără a include si prețul Produsului indisponibil nelivrat. În cazul în care prețul a fost încasat în întregime direct la comanda Cumpărătorului, Vânzătorul trebuie să acorde Cumpărătorului o rambursare a părții din prețul încasat, asociată Produsului (Produselor) indisponibil(e) în termen de cel mult paisprezece (14) zile de la notificarea Cumpărătorului de către Vânzător. Rambursarea se va face prin transfer bancar în contul menționat de Cumpărător în formularul de retur. În cazul plății cu cardul, rambursarea se face în contul cardului cu care s-a efectuat plata.
- Prețuri
Prețul pentru vânzarea online a produselor de pe Website, exprimate in lei (RON), sunt cele în vigoare în momentul plasării Comenzii de către Cumpărător. Prețul de vânzare al produselor poate fi modificat de Vânzător în orice moment, însă în niciun caz prețul nu poate fi modificat ulterior plasării comenzii, în mod unilateral. Această modificare va fi comunicată Cumpărătorului înainte de orice Comanda. Prețurile se aplică vânzării la distanță.
În cazul în care prețurile sau alte detalii referitoare la produse/promoții au fost afișate greșit, inclusiv din cauza faptului că au fost introduse greșit în baza de date, ne alocăm dreptul de a anula livrarea respectivului produs și de a anunța Cumpărătorul telefonic sau pe adresa de e-mail comunicată, în cel mai scurt timp, despre eroarea apărută.
Prețurile includ toate reducerile și TVA, după cum se aplică la data comenzii. Orice variație a cotelor de TVA aplicabile se reflectă în prețurile Produsului.
Aceste prețuri nu contin și cheltuielile de expediere, ce vor fi percepute separat, în plus față de prețul produselor cumpărăte. Cheltuielile de expediere vor fi indicate înainte de înregistrarea Comenzii de către Cumpărător. Prețurile indicate mai jos reprezintă costurile aferente livrării standard și vor fi specificate înainte de confirmarea comenzii, fiind percepute drept costuri suplimentare:
TIPUL DE LIVRARE: STANDARD: 4 - 6 zile lucrătoare*
COST PER COMANDĂ: 15 Lei
*Produsele sunt livrate din depozitul L’Oreal Cehia, astfel că pot exista întârzieri la livrare în perioada sărbătorilor legale din România și/sau Cehia sau atunci când numărul comenzilor este foarte mare (perioade promoționale).
Se specifică faptul că orice promoții care pot fi acordate sub forma unor vouchere de reducere vor fi valabile doar pentru o singură comandă per utilizator cu o anumită perioadă de valabilitate și Vânzătorul va specifica dacă pot fi cumulate cu alte pormoții active în același timp. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica din când în când prețurile, cu condiția ca Produsele să fie facturate pe baza listei de prețuri aplicabile la validarea comenzii de către Dumneavoastră.
3. Termenii și Condițiile evaluărilor și aprecierilor consumatorilor (Opinia clienților – RATINGS & REVIEWS
Sunteți autorizat să evaluați și să recomandați fiecare Produs. De asemenea, puteți căuta evaluări și aprecieri ale altor utilizatori. Evaluările și aprecierile indicate pentru fiecare Produs reflectă evaluările medii și aprecierile oferite de acei utilizatori care au răspuns la fiecare întrebare, sub responsabilitatea lor personală. Respectivele evaluări și aprecieri nu vor fi în nici un caz obligatorii contractual pentru Vânzător.
Stelele afișate pe Website lângă fiecare Produs reflectă evaluările medii, în orice moment, atribuite de persoanele care și-au exprimat opiniile despre acest Produs prin intermediul Website-ului nostru și, prin urmare, pot varia de la o zi la alta.
Termenii și condițiile aplicabile folosirii de către clienți a serviciului de evaluare & apreciere (ratings &reviews) oferit de L'Oréal, pe Website sunt disponibile aici .
4. Efectuarea unei comenzi
- Termenii comenzii
- Pentru a plasa o comandă, Cumpărătorul trebuie să acceseze mai întâi Website-ul.
- Cumpărătorul poate vizualiza diferitele Produse oferite spre vânzare la data la care navighează pe Website și își selectează Produsele prin (i) răsfoirea diferitelor categorii de Produse; sau (ii) tastând direct numele produsului în motorul de căutare; sau (iii) accesând una din categorii direct din harta Website-ului.
- În timp ce navighează pe Website, Cumpărătorul poate, dacă dorește, să efectueze o comandă făcând clic pur și simplu pe butonul Adaugă în Coș din pagina de produs pentru a adăuga un Produs în Coșul de cumpărături.
- Odată ce acest lucru este finalizat, Cumpărătorul va putea vizualiza numărul de Produse din Coșul său de cumpărături. Conținutul coșului de cumpărături poate fi supus unui interval de timp de expirare a sesiunii.
- Cumpărătorul poate continua să navigheze sau să facă clic pe coșul său de cumpărături pentru a vedea conținutul acestuia afișat pe ecran, cu toate articolele comandate, inclusiv principalele caracteristici ale fiecărui Produs și suma agreată a comenzii.
- Cumpărătorul poate reveni pentru a suplimenta, modifica sau anula respectiva comandă, până când confirmă în final. În cazul în care Cumpărătorul dorește să selecteze alte Produse, poate continua să navigheze pe Website, cu asigurarea că Produsul (Produsele) selectat(e) va(vor) fi păstrat(e) corespunzător în coșul său de cumpărături.
- După ce a terminat selectarea Produselor, Cumpărătorul le poate comanda confirmând comanda făcând clic pe butonul special desemnat – Finalizează Comanda. O nouă pagină va fi apoi afișată, solicitând Cumpărătorului:
- să introducă datele de conectare (adresa de e-mail) și parola, dacă Cumpărătorul are deja un cont Lancôme pe Website; să comande prin a crea un cont pe Website; să comande fără a crea un cont în calitate de „guest”.
- în cazul în care Cumpărătorul nu are cont, să completeze cu exactitate un formular de colectare a datelor personale, introducând informațiile în câmpurile obligatorii, inclusiv Nume de familie, Prenume, Adresa de E-mail, Număr de Telefon, Adresa de Facturare (la care se poate face livrarea de luni până vineri în timpul zilelor lucrătoare în România). Aceste informații sunt necesare pentru a vă trimite comanda și nu vă vom folosi datele pentru a vă trimite mesaje cu scop de marketing, fără acordul dumneavoastră în prealabil. Se poate emite și factură pe persoană juridică, în funcție de selecția Cumpărătorului.
Cumpărătorul este de acord să completeze formularul furnizat cu bună-credință. Cumpărătorul recunoaște că datele furnizate Vânzătorului și stocate în sistemele IT ale Vânzătorului sau ale subcontractanților săi sunt corecte și constituie o dovadă valabilă a identității sale. Se specifică faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal menționate este reglementata de Politica de Confidențialitate accesibilă aici.
8. După verificarea conținutului comenzii sale, Cumpărătorului i se va cere:
- să aleagă maximum 3 eșantioane din lista prezentă pe site și să treacă la pasul următor al comenzii, făcând clic pe butonul “Continuă”. Aceste eșantioane sunt oferite gratuit la fiecare comandă, în limita stocului disponibil.
- să verifice/să introducă datele de livrare, respectiv de facturare necesare pentru livrarea comenzii
- înainte de a finaliza comanda, Cumpărătorul va trebui să citească mai întâi aceste CGV și să confirme că este de acord cu aceste CGV prin bifarea casetei corespunzătoare.
- să selecteze metoda de plată dorită (Plata la livrare sau prin Card bancar)
După confirmarea acceptării acestor CGV de către Cumpărător și accesarea butonului “Pasul următor”, în funcție de metoda de livrare selectată, va apărea una dintre următoarele pagini:
- Plată în numerar la livrare: pentru verificarea comenzii și a datelor de livrare introduse. Odată ce Cumpărătorul este sigur de corectitudinea comenzii, se va apăsa butonul “Trimite comanda” pentru finalizarea comenzii.
- Card bancar la plasarea comenzii: Cumpărătorul va fi redirecționat către o pagină externă a site-ului, aparținând procesatorului de plată Adyen pentru a introduce nume, prenume și datele cardului. După confirmarea plății, Cumpărătorul este redirecționat automat către pagina de confirmare comandă din site, care sumarizează comanda efectuată și datele de livrare introduse. Înregistrările computerizate ale Vânzătorului sau alte date înregistrate constituie o dovadă valabilă a tuturor tranzacțiilor efectuate între Vânzător și Cumpărător.
- Confirmarea comenzii
După confirmarea comenzii și validarea plății aferente, în conformitate cu termenii de mai jos, va fi afișată o recapitulare a comenzii Cumpărătorului, care include, fără limitare, referința comenzii. Un e-mail de confirmare a comenzii va fi trimis prompt de către Vânzător la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător, incluzând, fără limitare, următoarele informații:
- identitatea și detaliile de contact ale Vânzătorului;
- referința comenzii înregistrată la plasarea acesteia;
- o recapitulare a comenzii cu denumirile Produselor selectate și cantitățile aferente;
- perioada de livrare, costurile și restricțiile, dacă este cazul;
- suma totală a comenzii, cu taxa TVA inclusă;
Vânzătorul va păstra dreptul de proprietate asupra Produsului (Produselor) comandat până când prețul și eventualele cheltuieli auxiliare, inclusiv costurile de expediere, vor fi încasate integral de către Vânzător. În caz de neplată, Cumpărătorul este de acord să returneze pe propriul cost Produsele primite de la Vânzător, la cerere.
În scopul de a apăra Vânzătorul de la practicile abuzive sau posibile acțiuni cu caracter de frauda și în cazul în care Vânzătorul sau furnizorul de servicii de plată online suspectează posibilitatea unei fraude, aceștia își rezervă dreptul de a solicita Cumpărătorului (înainte de a procesa comanda) să furnizeze documente suplimentare (inclusiv CI-ul Cumpărătorului) pentru a verifica dacă este frauduloasă sau nu.
- Dovada comenzii
Se aprobă în mod expres între Vânzător și Cumpărător că datele înregistrate pe Website, precum și orice sisteme automate de înregistrare utilizate pe Website constituie dovezi valide între Părți, în special în ceea ce privește tipul și data comenzii.
Cumpărătorul poate accesa, dacă este cazul, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, contractul la distanța încheiat intre Cumpărător și Vânzător, prin contactarea serviciului de Relații Clienți la 021 200 52 62, de luni până vineri, orele 9:00 – 18:00, cu excepția sărbătorilor și furnizând toate informațiile necesare în acest scop, inclusiv numărul comenzii și detaliile de contact.
5. Plata
Suma plătibilă de către Cumpărător este suma indicată în confirmarea comenzii afișată pe pagina web dedicată și ulterior trimisă prin e-mail de către Vânzător către Cumpărător.
Cumpărătorului i se oferă o gamă de opțiuni de plată diferite, după confirmarea comenzii sale așa cum este specificat mai sus, fie prin card de credit (caz in care valoarea comenzii este debitată conform condițiilor furnizorului serviciilor de plată), fie la livrare.
Plata se poate face:
- la efectuarea comenzii, prin Internet, prin card de credit (Visa, MasterCard sau Maestro); în cazul în care Cumpărătorul a selectat metoda de plata prin sistemul de plăți electronice Adyen, Cumpărătorul va fi direcționat automat către furnizorul de servicii de plată Adyen. Site-ul web al furnizorului de servicii de plată este criptat utilizând S.S.L. (Secure Socket Layer-protecție securizată) pentru a asigura cea mai eficientă protecție a tuturor datelor legate de metoda de plată; furnizorul de servicii de plata este responsabil pentru mijloacele de securitate, acestea nefiind în sarcina Vânzătorului.
- numerar la livrare, în momentul în care curierul vă livrează comanda.
Comanda nu va fi aprobată de către Vânzător decât dacă (i) Cumpărătorul este de acord cu CGV; (ii) validitatea plății este verificată și confirmată în cazul plăților cu cardul la plasarea comenzii; și (iii) confirmarea acceptării comenzii a fost trimisă Cumpărătorului.
În orice caz, Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza orice comandă sau livrare în cazul (i) în care este depășit oricare dintre pragurile stabilite în secțiunea "Termeni de Achiziționare"; (ii) oricărui litigiu existent cu Cumpărătorul; (iii) oricărei neplăți a sumei în întregime sau parțial a oricărei comenzi de către Cumpărător; (iv) unei autorizații de plată prin card de credit care este refuzată de instituțiile bancare; (v) oricărei neplăți sau plați parțiale.
Vânzătorul își păstrează dreptul de proprietate deplină și integrală asupra produselor ce formează obiectul contractului de vânzare-cumpărare, până la încasarea integrală, în principal, a prețului, inclusiv cheltuielile, taxele și contribuțiile obligatorii, dacă este cazul.
6. Livrare și primire
- Termenii livrării
Atunci când comanda este pregătită, ea va fi expediată la adresa poștală introdusă de Cumpărător în comanda sa.
Produsele sunt livrate prin intermediul unui furnizor special de servicii de curierat, (denumit în continuare “Transportator"). Cumpărătorul va fi anunțat atât pe email, cât și la telefon, pe SMS, în legătură cu data livrării. În cazul în care Cumpărătorul nu este acasă, Cumpărătorul trebuie să contacteze Transportatorul pentru a stabili o nouă dată de livrare. Cu toate acestea, în cazul în care Cumpărătorul nu poate fi contact la data inițială de livrare, Transportatorul va mai face o încercare a doua zi, înainte de a returna comanda.
Cumpărătorul este informat că orice colet dat va fi păstrat de către Transportator pentru o perioadă de [o zi] (1) zi de la încercarea inițială de livrare.
- Perioada livrării
O comandă nu se expediază decât dacă și până când nu este procesată corespunzător. În momentul procesării comenzii, Produsele relevante vor fi expediate și livrate de Transportator în următoarele perioade:
- Livrare: Comenzile sunt livrate în termen de 4 - 6 zile lucrătoare* prin curier, doar pe teritoriul României. Costul de livrare va fi afișat pe site în pagina de Finalizare Comandă. *Zilele nelucrătoare reprezintă zilele de sâmbătă, duminică sau sărbători legale.
Produsele sunt livrate din depozitul L’Oreal Cehia, astfel că pot exista întârzieri la livrare în perioada sărbătorilor legale din România și/sau Cehia sau atunci când numărul comenzilor este foarte mare (perioade promoționale).
În orice caz, o comandă va fi expediata în termen de 4 - 6 zile lucrătoare de la data confirmării comenzii de către Cumpărător, cu condiția achitării totale a prețului (daca a fost selectata modalitatea de plata prin card de credit) și respectării condițiilor de cumpărare cuprinse în aceste CGV.
În lipsa livrării până la termenul stabilit, Cumpărătorul are dreptul de a anula comanda în conformitate cu termenii stabiliți în Secțiunea "Livrare cu întârziere" de mai jos.
- Livrare cu întârziere
În cazul livrării cu întârziere (de exemplu, după perioada de livrare specificată sau, dacă nu există, după termenul de livrare de 4 - 6 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii), Cumpărătorul poate decide să notifice prompt Vânzătorului această întârziere prin e-mail, făcând clic aici, astfel încât Vânzătorul să poată solicita informații Transportatorului.
În cazul în care comanda este recuperată în timpul solicitărilor, aceasta va fi redirecționată imediat către locul de livrare specificat în comandă. Dacă, totuși, pierderea comenzii este confirmată în urma acestor solicitări, Vânzătorul va restitui Produsul către Cumpărător pe propriul său cost sau, dacă este permanent indisponibil, va restitui toate sumele plătite de Cumpărător (inclusiv costurile de livrare) utilizând aceeași metodă de plată ca cea utilizată de Cumpărător.
În orice caz, în cazul livrării cu întârziere care depășește 6 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii sau termenul de livrare suplimentar convenit în mod expres de Cumpărător în conformitate cu e-mailul său notificând întârzierea, sub alte motive decât cele de forță majoră, va avea opțiunea de a anula comanda prin informarea serviciului de Relații Clienți făcând clic aici sau poate refuza coletul la livrare.
Dacă Cumpărătorul exercită această opțiune conform termenilor prevăzuți în prezenta Secțiune 5.c, prețul comenzii nu va fi încasat de către Vânzător.
Dacă plata pentru comanda a fost deja încasată, Vânzătorul va restitui toate sumele plătite de Cumpărător (inclusiv costurile de livrare), folosind aceeași modalitate de plată ca cea utilizată de Cumpărător, în termen de 14 (paisprezece) zile de la confirmarea internă de primire a coletului în depozit, exceptând orice și toate formele de compensare.
- Livrarea și recepționarea
O livrare va fi considerată livrată de îndată ce Transportatorul va pune Produsul (Produsele) la dispoziția Cumpărătorului sau a unei terțe părți desemnate de Cumpărător.
Orice nerespectare identificată la momentul livrării (inclusiv orice livrare cu întârziere, produs lipsă sau deteriorat) trebuie să fie sesizată prin email sau la telefon către serviciul de Relații Clienți. Produsele comandate de Cumpărător în conformitate cu prezentele CGV vor fi livrate la adresa indicată de Cumpărător ca fiind adresa de livrare pentru respectiva Comandă („Adresa de livrare”). Vânzătorul livreaza doar pe teritoriul României.
Facturile de achiziție sunt transmise prin mesaj electronic la adresa de mesagerie electronică indicată de Cumpărător în momentul înregistrarii sale pe Website și în format printat, împreună cu Comanda.
- Modalitățile de livrare: livrare prin curier.
Însăși livrarea coletului nu poate fi contestată dacă respectivul colet apare să fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului făcând dovada acestui fapt.
Prin agrearea CGV, Cumpărătorul este de acord și împuternicește transportatorul ca, în cazul în care Cumpărătorul însuși sau destinatarul livrării nu este prezent la adresa indicată pentru livrare, să remită coletul către oricare dintre persoanele aflate în încăperile acestuia.
În caz de colet deteriorat, colet deschis, cu urme de lichid, Cumpărătorul trebuie să refuze primirea coletului și va formula imediat, clar și detaliat toate rezervele cu privire la anomalia constatată. Cumpărătorul va semnala obiecțiunile la Servciul Relații Clienți la numărul de telefon +4021 200 52 53 sau la adresa de e-mail [email protected], conform articolului de mai jos “Procedură aplicabilă sesizărilor cu privire la Produsele livrate”.
Procedura aplicabilă sesizărilor cu privire la Produsele livrate indicată de Serviciul Clienți va trebui urmată în mod obligatoriu de Cumpărător. În caz contrar, Cumpărătorul nu va putea pretinde rambursarea niciunei sume sau înlocuirea produselor respective.
7. Garanții legale
- Descrierea garanțiilor legale
În urma îndeplinirii prevederilor legislației române în vigoare, Vânzătorul este obligat să livreze un Produs în conformitate cu comanda Cumpărătorului și va fi responsabil pentru orice neconformitate care ar putea exista la livrarea acestuia.
În acest sens, în scopul conformității în cadrul contractului, un Produs:
- trebuie să fie adecvat pentru utilizarea pe care o puteți aștepta în general de la un Produs similar și, după caz:
- să corespundă descrierii oferite de Vânzător și să aibă aceleași calități ca cele prezentate Cumpărătorului în orice mostră sau model;
- să aibă calitățile pe care orice Cumpărător le poate aștepta în mod legitim pe baza declarațiilor publice făcute de Vânzător, producător sau reprezentantul acestora, inclusiv orice publicitate sau etichetare;
- să îndeplinească caracteristicile specifice care ar putea fi definite de comun acord între Părți sau să fie adecvate pentru orice utilizare specifică pe care Cumpărătorul o poate solicita și care este dezvăluită și acceptată de către Vânzător.
- corespunde scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal Produse de același tip.
În mod similar, Vânzătorul garantează toate produsele vândute împotriva oricăror defecte ascunse care le pot face nepotrivite pentru utilizarea prevăzută sau care pot restricționa această utilizare în măsura în care Cumpărătorul nu le-ar fi cumpărat nici pentru un preț redus dacă ar fi fost conștient de prezența unor astfel de defecte.
- Procedură aplicabilă sesizărilor cu privire la Produsele livrate
Dacă Produsele livrate nu corespund sau au defecte ascunse, Cumpărătorul va trimite o sesizare către serviciul de Relatii Clienți al Vânzătorului, în cel mult 3 zile lucrătoare de la livrare, pe mail la [email protected] sau la telefon la 021 200 52 53, de luni până vineri, orele 9:00 – 18:00.
Serviciul de Relații Clienți al Vânzătorului confirmă primirea sesizării Cumpărătorului și confirmă procesul care urmează, în cel mult 30 de zile de la primirea sesizării. După primirea instrucțiunilor de la serviciul de Relații Clienți al Vânzătorului, Cumpărătorul va returna Vânzătorului Produsele care nu corespund sau au defecte ascunse prin serviciul de curierat pus la dispoziție de Vânzător. Astfel de Produsul(ele) trebuie returnat(e) în întregime și, în măsura în care este posibil, cu o copie a facturii.
La primirea Produsului (Produselor) care se presupune că nu corespund sau prezintă defecte ascunse, Vânzătorul îl/le verifică pentru a constata conformitatea sau neconformitatea acestuia (acestora). De asemenea, Vânzătorul poate efectua un test de calitate pe Produsul (Produsele) returnat(e) de către Cumpărător pentru a verifica dacă Produsul (Produsele) returnat(e) este/sunt de fapt Produs(e) originale.
Diferendele ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă vor fi trimise spre soluționarea instanțelor judecătorești competente din România.
- Conținutul garanțiilor legale
Dacă se confirmă neconformitatea Produsului (Produselor) sau se constată un defect ascuns:
- Cumpărătorul va avea opțiunea de a avea Produsul înlocuit, în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data la care Cumpărătorul a notificat Vânzătorului neconformitatea sau a livrat Vânzătorului Produsul care nu corespunde. Înlocuirea se va face fără costuri pentru Cumpărător (termenul "fără costuri" referitor la orice costuri legate de aducerea Produsului în conformitate, taxele poștale sau costurile aferente transportului, manipulării, diagnosticării, expertizării, dezmembrării, instalării, orelor de lucru, materialelor utilizate și ambalării).
- Cumpărătorul poate solicita o reducere a prețului sau rezilierea contractului în oricare dintre următoarele cazuri: (i) Vânzătorul nu a reparat sau înlocuit Produsul(Produsele); (ii) Vânzătorul nu a luat măsurile corective în limitele specificate de perioada rezonabilă de timp, (iii) Vânzătorul nu a luat măsurile de remediere în perioada de timp menționată mai sus, fără inconveniențe semnificative pentru Cumpărător.
8. Dreptul de retragere al consumatorului
- Notificare din partea Cumpărătorului către Vânzător privind retragerea În conformitate cu articolul 9 (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii la distanță, Cumpărătorul are la dispoziție un termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumpărătorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de Cumpărător, intră în posesia fizică a produselor, pentru a-și exercita dreptul legal de retragere, pentru motivele menționate în formularul de retur și fără a suporta alte costuri cu excepția celor prevăzute la art. 13 alin. (3) și art. 14 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014.
În cazul în care Cumpărătorul a comandat mai multe produse într-o singură comandă si dacă produsele au fost livrate în mai multe părți, perioada de returnare expiră în paisprezece (14) zile calculate de la ziua în care Cumpărătorul sau orice terță parte pe care acesta o poate desemna, alta decât Transportatorul, intră în posesia ultimului Produs comandat sau ultima parte a livrării.
Retururile de produse trimise după expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
Pentru a-și utiliza dreptul de retragere, Cumpărătorul trebuie să notifice Vânzătorul cu privire la o astfel de decizie, într-un mod clar, cu respectarea termenului de retragere, completând și trimițând formularul de retragere (formularul de retur), care poate fi descărcat de aici, la [email protected]. La primirea formularului de retur, Vânzătorul va confirma primirea acestei decizii prin trimiterea unui e-mail.
De asemenea, Cumpărătorul poate anunța că renunță la achiziționarea Produselor în momentul în care serviciul de curierat îl anunță ca are o comandă în livrare, prin urmare înainte de primirea comenzii (REFUZ LA LIVRARE).
Pentru a respecta termenul-limită de retragere în conformitate cu dispozițiile legale, Cumpărătorul returnează produsele sau le înmanează profesionistului (L’Oreal) sau unei persoane autorizate de profesionist (L’Oreal) să receptioneze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului (L’Oreal) decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului (L’Oreal) decizia sa de retragere din contract. Orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezentele CGV, precum și a legii aplicabile, Cumpărătorul va fi decăzut din dreptul de a mai returna produsele, Vânzătorul fiind pe deplin îndreptățit să refuze un astfel de retur.
- Returnarea produselor
În conformitate cu notificarea de retragere, Cumpărătorul va returna Produsul (Produsele) către Vânzător și, în măsura în care este realizabil, împreună cu o copie a facturii, fără întârzieri nejustificate și nu mai târziu de paisprezece (14) zile de la comunicarea deciziei de retragere transmisă Vânzătorului, prin curierul trimis de Serviciul Relații Clienți.
Nereturnarea Produselor în perioada de paisprezece (14) de zile după transmiterea deciziei de retragere a Cumpărătorului nu poate constitui o manifestare de exercitare a dreptului la retragere, termenul nefiind respectat, având drept urmare refuzarea din partea Vânzătorului a exercitării dreptului de retragere și refuzarea returnării banilor.
În conformitate cu articolul 16 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile care se referă la furnizarea de produse care au fost desigilate după livrare, care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consummator.
Așadar, Cumpărătorul ia la cunoștință faptul că nu se va putea prevala de dreptul său legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el, a căror nouă comercializare de către Vânzător ar putea prezenta riscuri din motive de igienă sau de protecție a sănătății pentru consumatori.
Așadar, Cumpărătorul se obligă să returneze produsele către Lancome numai dacă acestea îndeplinesc următoarele condiții:
- NU au fost desigilate, implicit nu au fost testate/utilizate,
- Au etichetele intacte,
- NU au sigilii rupte ori șterse,
- Au ambalajele nedeteriorate.
neîndeplinirea acestor condiții făcând imposibilă returnarea din motive sanitare și de protecție a sănătății, ducând la refuzarea din partea Vânzătorului a exercitării dreptului de retragere și refuzarea returnării banilor.
Este obligatoriu ca produsele să fie returnate către Vânzător într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare (produse în stare perfectă împreună cu ambalajul original intact, accesoriile, prospectele etc).
În cazul în care Cumpărătorul a anunțat serviciul de curierat că renunță la achiziționarea Produselor în momentul în care serviciul de curierat l-a anunțat că are o comandă în livrare (REFUZ LA LIVRARE), curierul va restitui Produsele către Vânzător (nemaifiind aplicabilă restituirea Produseloe de către Cumpărător prin serviciul de curierat pus la dispoziție pentru retururi).
În situația în care Cumpărătorul a beneficiat pe Website de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul Comenzii sale sau să beneficieze fără cost suplimentar de diferite eșantioane promoționale, se va considera că prin exercitarea dreptului său de retragere acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva ofertă sau de respectivele eșantioane. Cumpărătorul va trebui să restituie produsul (produsele) pe care dorește sa îl/le returneze doar împreună cu eșantioanele primite respectiv produsul (produsele) achiziționate la ofertă în schimbul Comenzii produsului/produselor returnat(e), astfel încât Vânzătorul să poată da curs cererii sale de retragere.
- Rambursarea prețului produselor
Vânzătorul va acorda Cumpărătorului o rambursare a sumelor achitate către Vânzător cu titlu de plată pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, inclusiv a costurilor de livrare standard (cu excepția situației în care Cumpărătorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător), dacă returul este în baza unui motiv întemeiat, din vina Vânzătorului, cum ar fi produse deteriorate sau lipsă, întârziere în livrare însoțită de returnarea Produselor, produse expirate. Vânzătorul nu va returna costurile suplimentare de livrare, dacă Cumpărătorul decide să renunțe la contract din orice alt motiv care nu implică vina Vânzătorului. În ipoteza în care Produsul (Produsele) nu a fost încă livrat/e ori în ipoteza în care Cumpărătorul l-a/le-a primit și Vânzătorul se oferă să îl/le colecteze de la Cumpărător, restituirea Produsului (Produselor) se va efectua în termen de maximum 14 zile calculat de la momentul recepției coletului trimis retur.
În temeiul art. 13 (2) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, Cumpărătorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obligă să furnizeze Vânzătorului datele unui cont bancar de la o banca cu sediul în România pentru transferul sumelor. În orice caz, nu i se vor percepe comisioane Cumpărătorului ca urmare a unei astfel de rambursări. Vânzătorul are dreptul de a amâna rambursarea până la data la care primește înapoi produsele returnate.
Ca urmare a notificării intenției de retur, Serviciul Relații Clienți plasează curierului comanda de a ridica returul. Curierul va contacta Cumpărătorul pentru a-l informa data și ora la care va ridica coletul ce trebuie trimis retur. Curierul va avea toate datele de retur completate, Cumpărătorul fiind nevoit doar să predea coletul curierului.
Atunci când Cumpărătorul/destinatarul Comenzii nu demonstrează că a predat efectiv coletul de retur unui transportator conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea coletului sunt în sarcina Cumpărătorului sau a destinatarului Comenzii.
Pentru orice informații suplimentare privind domeniul de aplicare, conținutul sau instrucțiunile referitoare la exercitarea dreptului de returnare al Cumpărătorului, Cumpărătorul poate contacta serviciul de Relatii Clienți la următoarea adresă de e-mail: [email protected].
9. Mediere
Pentru orice problemă legată de o comandă, vă rugăm să contactați Relații Clienți: [email protected], 021 200 52 53, Luni-Vineri, 9:00 – 18:00.
10. Date personale
- Date Personale
Toate informațiile personale (date cu caracter personal) marcate cu un asterisc și colectate pentru comenzi prin livrare sunt necesare în scopul procesării și livrării de comenzi și emiterea de facturi. Informațiile menționate vor fi prelucrate în conformitate cu Politica de Confidențialitate accesibilă aici. Pentru mai multe detalii legate de drepturile dumnevoastră în legatură cu prelucrarea datelor personale, vă rugăm dați click aici. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă rugăm să ne scrieți la [email protected].
- Cookie-uri
Website-ul utilizează cookie-uri. Pentru mai multe detalii referitoare la cookies utilizate de Website și posibilitatea de a le dezactiva, vă rugăm sa accesați Politica de Confidențialitate disponibilă aici sau să vă exprimați opțiunile în banner-ul privind utiliarea cookie-urilor.
11. Diverse dispoziții
- Durata
Contractul de vânzare-cumpărare la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător intră în vigoare la data transmiterii de către Vânzător a mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii și își produce efectele pentru întreaga durata de timp necesară părților pentru îndeplinirea obligațiilor reciproce asumate. Durata contractului de vânzare-cumpărare încheiat cu un Cumpărător pentru fiecare comandă în parte nu se prelungește automat, contractul încetând de plin drept ca urmare a îndeplinirii de către Părți a obligațiilor reciproce, nefiind necesară îndeplinirea unor formalități speciale în vederea încetării efectelor contractului.
Obligațiile Cumpărătorului își mențin valabilitatea cel puțin până la plata integrală a prețului produselor achiziționate, respectiv până la recepția acestora.
- Forță majoră
Niciuna dintre Părți nu va fi trasă la răspundere pentru neîndeplinirea oricăror obligații ale sale sau a oricărei părți din obligațiile care le revin în temeiul acestor CGV, în cazul în care o astfel de neîndeplinire a obligațiilor se datorează unor cazuri de forță majoră.
Prin "forță majoră" se înțelege orice eveniment care îndeplinește criteriile definite de legislația aplicabilă, respectiv orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si invitabil. Orice Parte care afirmă interventia unui eveniment de forță majoră notifică celeilalte Părți în termen de cinci (5) zile lucrătoare de la producerea acestuia. Părțile convin să se pună de acord cât mai curând posibil cu privire la termenii de executare a contractului pe durata evenimentului de forță majoră. Dacă suspendarea obligatiilor cauzată de forța majoră persistă o perioadă de o (1) lună sau mai mult și dacă Vânzătorul nu este în măsură să execute comanda, Cumpărătorul poate solicita restituirea prețului plătit pentru Produse, iar returnarea Produselor se va face pe cheltuiala Vânzătorului, după caz.
- Nulitate Parțială
În cazul în care oricare dintre prevederile acestor CGV este anulată sau se consideră nevalabilă în temeiul unei legi sau al oricărei alte reglementări ori al unei hotărâri definitive pronunțate de o instanță competentă, toate celelalte prevederi rămân în vigoare și aplicabile.
- CGV Complete
Aceste CGV și confirmarea recapitulativă trimisă Cumpărătorului, Termenii de utilizare ai Website-ului, precum si Politica de Confidențialitate formează un singur contract și reflectă întregul acord între Părți.
În eventualitatea unei discrepanțe între oricare dintre aceste documente, aceste CGV vor avea prioritate, cu exceptia situatiilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal, când prevalează prevederile Politicii de Confidențialitate.
- Modificarea CGV
Se specifică prin prezenta că Cumpărătorul este autorizat să salveze sau să imprime aceste CGV, cu condiția ca acesta să nu le aducă nicio modificare acestora.
CGV aplicabile trebuie să fie accesibile în orice moment prin intermediul etichetei “Condiții Generale de Vânzare" pe fiecare pagină a Website-ului.
Vânzătorul poate actualiza aceste CGV din când în când. Orice astfel de actualizare va fi supusă unei notificări prealabile care va fi afișată pe Website. De fiecare dată când comandați Produse de la Vânzător, verificați aceste conditii pentru a vă asigura că înțelegeți termenii care se vor aplica în acel moment (respectiv la momentul validării de către dumneavoastră a comenzii, când vi se va solicita să acceptați Condițiile Generale de Vânzare) și care fac parte din înțelegerea părților, constituind Contractul.
- Legea Aplicabilă
Aceste CGV și relația contractuală între Cumpărător și Vânzător vor fi guvernate de legile României. În cazul oricărui litigiu ivit între Cumpărător și Vânzător, litigiul respectiv va fi trimis instanțelor române competente pentru soluționare.
- Confidențialitate
Vânzătorul lucrează la protejarea datelor cu caracter personal ale clienților săi, asigurând un ridicat nivel de securitate, însă și Cumpărătorul are responsabilitatea sa în protejarea datelor cu caracter personal. Cumpărătorul trebuie să mențină securitatea tranzacțiilor sale online, să nu comunice nimănui numele de utilizator (adresa de mesagerie electronică a Cumpărătorului) și/sau parola, totodată schimbându-și cu regularitate parola. Vânzătorul nu poate fi tras la răspundere pentru divulgarea informațiilor despre Cumpărător oricărei persoane care a folosit numele de utilizator și/sau parola acestuia.
Astfel, utilizarea numelui de și/sau parola Cumpărătorului dovedesc identitatea acestuia, exigibilitatea și validarea Comenzii, a sumelor corespunzătoare. Furnizarea numărului de card bancar și validarea finală a Comenzii fac dovada acceptării respectivei Comenzi și a exigibilității sumelor angajate prin selectarea produselor din Comandă. Sistemele informatice ale Vânzătorului si ale partenerilor săi vor fi considerate probe care atestă comunicările, Comenzile și plățile intervenite între Părți. Partile se angajează să nu conteste admisibilitatea, validitatea, aplicabilitatea sau valoarea probatorie a elementelor menționate anterior și existente în format electronic.